Výstavba úseku I.D1a pražského metra

11/202105/2029

Investor:
Dopravní podnik hlavního města Prahy
Projektant:
METROPROJEKT Praha, a. s.
Dodavatel:
Subterra a.s., HOCHTIEF CZ a.s., STRABAG a.s., HOCHTIEF Infrastructure GmbH a Ed. Züblin AG

Nová, modře označená trasa D metra v Praze je naplánována z Náměstí Míru do Písnice. Jednou z etap první části mezi Pankrácí a Novými Dvory bude úsek Pankrác–Olbrachtova v délce 1,2 kilometru. Trasa D povede pod trasou C a z Pankráce se stane přestupní stanice. Nová jednolodní stanice Pankrác situovaná přibližně 33 metrů pod povrchem bude mít boční nástupiště a dva vestibuly v budovách Arkády a Gemini. Dvoulodní stanice Olbrachtova v hloubce 31 metrů, s nástupišti v oblouku, bude mít rovněž dva vestibuly, podzemní v ulici Na Strži a povrchový v ulici Jeremenkova. Obě stanice i tunelový úsek budou raženy NRTM ve složitých geologických podmínkách tzv. pankrácké terasy.

Nová, modře označená trasa D metra v Praze je naplánována z Náměstí Míru do Písnice. Jednou z etap první části mezi Pankrácí a Novými Dvory bude úsek Pankrác–Olbrachtova v délce 1,2 kilometru. Trasa D povede pod trasou C a z Pankráce se stane přestupní stanice. Nová jednolodní stanice Pankrác situovaná přibližně 33 metrů pod povrchem bude mít boční nástupiště a dva vestibuly v budovách Arkády a Gemini. Dvoulodní stanice Olbrachtova v hloubce 31 metrů, s nástupišti v oblouku, bude mít rovněž dva vestibuly, podzemní v ulici Na Strži a povrchový v ulici Jeremenkova. Obě stanice i tunelový úsek budou raženy NRTM ve složitých geologických podmínkách tzv. pankrácké terasy.