Obchodní podmínky pro objednávky vystavované společností S u b t e r r a a.s., (dále jako „Subterra a.s.“) – příloha a nedílná součást objednávky (dále jako „Obchodní podmínky“):

Tyto Obchodní podmínky tvoří přílohu k vystavené objednávce a jako její nedílná součást jsou společně s objednávkou závazným pokynem pro smluvního partnera společnosti Subterra a.s. (dále v textu také jako „smluvní partner“), který se přijetím objednávky zavazuje je dodržovat.

Pro účely těchto Obchodních podmínek a objednávky se označením smluvních stran „Kupující/ Prodávající“ míní smluvní partneři pro kupní smlouvu; pro smlouvu o dílo se smluvními partnery míní „Objednatel/Zhotovitel“ a dále pro servisní smlouvy se smluvními partnery míní „Objednatel/Dodavatel“.

Objednané zboží, práce a služby (dále společně také jako „předmět plnění“ nebo jako “zboží/dílo“) jsou považovány za dodané podpisem dodacího listu/předávacího protokolu/ servisního protokolu oprávněným zástupcem Kupujícího/Objednatele, a to po převzetí předmětu plnění vč. dokumentace v místě dodání, zhotovování díla, resp. provádění servisních prací.

Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel je povinen dodat, spolu se zbožím/dílem, příslušná prohlášení dle platné evropské legislativy prokazující shodu s právními předpisy ČR a technickými normami (prohlášení o vlastnostech pro stavební výrobky CE, prohlášení o shodě).

Prodávající/Zhotovitel /Dodavatel odpovídá za kvalitu, funkčnost a úplnost předmětu plnění (Prodávající dále odpovídá rovněž za jeho řádné připravení a zabalení k přepravě) a zaručuje, že předmět plnění bude poskytnut plně v souladu s podmínkami objednávky, ve sjednaných parametrech a prvotřídní jakosti, podle osvědčených technologií, závazných technických norem (ČSN, ČSN-EN, ČSN-ISO) a souvisejících předpisů.

Zárukou za jakost zboží přejímá Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel závazek, že dodaný předmět plnění bude po záruční dobu způsobilý pro použití ke smluvenému účelu, resp., že si zachová smluvené vlastnosti. Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel odpovídají za to, že na dodaném zboží/díle neváznou práva třetích osob, zejména práva vyplývající z průmyslového nebo jiného duševního vlastnictví. Jakékoliv nároky z vad zboží/díla se nedotýkají nároků Kupujícího/Objednatele na náhradu škody vzniklé v souvislosti s existencí právních či faktických vad zboží/díla.

Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel je oprávněn plnit před dohodnutým termínem jen s písemným souhlasem Kupujícího/Objednatele. Při dodání většího množství zboží, než je sjednáno v objednávce, může Kupující/Objednatel dodávku přijmout nebo může odmítnout přijetí přebytečného množství zboží. Dodáním zboží nabývá Kupující/Objednatel vlastnické právo ke zboží.

Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel je povinen před zahájením plnění prověřit veškeré podklady, které od Kupujícího/Objednatele obdržel a v případě zjištěných nesrovnalostí vznést bez prodlení písemné výhrady. K později vzneseným výhradám nebude brán zřetel.

Přílohy připojené k objednávce se považují za její nedílnou součást.

Veškerá korespondence vztahující se k objednávce vč. jejích příloh musí být doručena doporučeně na adresu sídla společnosti Kupujícího/Objednatele nebo předána osobně do podatelny na téže adrese v době od 7,00 hod. do 14,00 hod.

Ujednání označená hvězdičkou * se přiměřeně použijí i na smluvní partnery „Prodávající – Kupující“.

a) Fakturace:

Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel je povinen na vyžádání k elektronické faktuře neprodleně poskytnout podepsaný listinný originál daňového dokladu s přílohami. Je zakázáno faktury a jiné účetní doklady doručovat jiným způsobem než do podatelny Kupujícího/Objednatele. Smluvní strany výslovně sjednávají, že za datum doručení zaslané faktury s přílohami bude v pracovních dnech považováno datum doručení příslušného e-mailu do podatelny Kupujícího/Objednatele. Ve dnech pracovního klidu pak následující pracovní den. Od tohoto okamžiku počíná běh splatnosti dotčené faktury.

b) Compliance:

Smluvní partner bere na vědomí, že Kupující/Objednatel vyžaduje dodržování etických principů a odmítá jakékoliv neetické, nezákonné a korupční jednání. Smluvní partner prohlašuje a podpisem dotčené objednávky potvrzuje, že se seznámil s uvedenými principy compliance a s Etickým kodexem Subterra pro smluvní partnery, který je uveřejněn a volně zpřístupněn na internetových stránkách Kupujícího/Objednatele v sekci Compliance (https://www.subterra.cz/compliance), a zavazuje se principy v kodexu uvedené dodržovat, a to nejméně po dobu trvání obchodněprávního vztahu založeného objednávkou.

c) Ustanovení o zaměstnávání cizinců a o nelegální práci:

V případě, že Zhotovitel/Dodavatel není zahraničním subjektem a dílo provádí prostřednictvím svých zaměstnanců, kteří se dle zákona o zaměstnanosti považují za cizince, musí tito zaměstnanci Zhotovitele/Dodavatele splňovat podmínky pro přijetí do zaměstnání a musí být zaměstnávání dle ustanovení § 89 zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů, a Zhotovitel/Dodavatel po celou dobu zhotovování předmětu plnění odpovídá za to, že takovíto zaměstnanci Zhotovitele/Dodavatele vykonávají svou činnost výlučně v souladu s vydanými povoleními.

Zhotovitel/Dodavatel je povinen Objednateli na vyžádání prokázat splnění povinností dle předchozího bodu předložením kopií příslušných dokladů. Na žádost Objednatele je Zhotovitel/Dodavatel povinen prokázat splnění předmětných povinností i ohledně zaměstnanců svého podzhotovitele/poddodavatele, pokud se, dle zákona o zaměstnanosti, považují za cizince.

Zhotovitel/Dodavatel se zavazuje, že sám neumožní ani nepověří provedením díla podzhotovitele/poddodavatele, který umožňuje výkon nelegální práce ve smyslu § 5 písm. e) zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, ve znění pozdějších předpisů. *

d) Ostatní podmínky plnění:

Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel je povinen postupovat v souladu s dotčenými obecně závaznými právními předpisy ČR, příslušnými technickými normami, objednávkou, těmito Obchodními podmínkami, podmínkami stanovenými veřejnoprávními povoleními a vyjádřeními dotčených veřejnoprávních orgánů a ostatních subjektů.

Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel potvrzením objednávky vč. jejích příloh, nebo zahájením předmětu plnění, převzetím staveniště/místa provádění servisu bere na vědomí a zavazuje se, že předmětné plnění provede v souladu s výše uvedenými podmínkami plnění. Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel dále bere na vědomí, že je při provádění prací vázán v rozsahu jeho plnění podmínkami stanovenými investorskou smlouvou uzavřenou mezi investorem a Objednatelem/Kupujícím. Prodávající/Zhotovitel/Dodavatel akceptací objednávky a Obchodních podmínek prohlašuje, že byl seznámen s dotčenými ustanoveními investorské smlouvy týkajícími se rozsahu jeho plnění dle objednávky.

Objednatel/Kupující je oprávněn jednostranně rozšířit nebo omezit rozsah předmětu plnění nebo požadovat jeho změnu. V případě, že změny budou mít vliv na předmět jeho plnění, upozorní smluvní partner na tuto skutečnost Objednatele/Kupujícího do tří dnů od doručení zadání změny, a to např. zápisem ve stavebním nebo montážním deníku a Objednatel/Kupující bez zbytečného odkladu rozhodne o dalším postupu.

Zhotovitel/Dodavatel je povinen před zahájením předmětu plnění prověřit a přezkoušet všechny předané podklady a situaci na staveništi/ místě provádění servisu a v jeho okolí a oznámit Objednateli písemně zjištěné vady, opomenutí, rozpory, neúplné popisy a připomínky k předpokládanému způsobu provádění prací, a to i v souvislosti s ostatními pracemi, dodávkami, zařízeními a výkony, a v souladu s účelem, ke kterému je dílo určeno, spolu s písemnými návrhy k odstranění zjištěných vad.

Zhotovitel/Dodavatel je povinen při realizaci prací (přímo nebo prostřednictvím případných subdodavatelů) dodržovat bez výjimky a v plném rozsahu veškeré dotčené obecně závazné právní předpisy a technické normy, zejména pak normy související s BOZP (zakrývání otvorů, ohrazení výkopů, pažení (svahování) výkopů, lávky apod.) PO a životním prostředím. *

Pro případ odpovědnosti za škodu vzniklou jinému v souvislosti s činností nebo vztahem Zhotovitele/Dodavatele a jeho subdodavatelů je Zhotovitel povinen mít uzavřenou pojistnou smlouvu, a to na pojistnou částku ve výši ceny díla (dle možných rizik z neplnění). *

Smluvní partner se zavazuje k maximální součinnosti s Kupujícím/Objednatelem ohledně odstraňování záručních vad v nejkratší možné době. Jednalo-li by se o havárii či vadu ohrožující bezpečnost osob nebo provoz zařízení, je smluvní partner povinen zahájit odstranění vady nejdéle do 24 hodin od uplatnění reklamace. Smluvní partner zahájí odstraňování vady i v případě, že reklamaci neuznává.

Cena předmětu plnění představuje sjednanou hodnotu veškerých plnění a závazků smluvního partnera podle předmětné objednávky a jejích příloh, včetně závazků vyplývajících pro smluvního partnera z poskytnuté záruky za jakost.

Smluvní partner výslovně bere na vědomí a potvrzením předmětné objednávky a jejích přílohnebo zahájením plnění či převzetím staveniště nebo místa provádění servisu dle objednávky výslovně souhlasí s tím, že nárok na úhradu ceny předmětu plnění mu vzniká při současném splnění těchto podmínek:

Fakturace (většinou dílčí měsíční plnění) vychází z podmínek investorské smlouvy a začíná běžet splněním všech uvedených podmínek.

Ručení Objednatele/Kupujícího, jako příjemce zdanitelného plnění za smluvním partnerem nezaplacenou DPH z poskytnutého plnění se řídí ustanovením § 109 zákona č. 235/2004 Sb., o dani z přidané hodnoty (dále jen „zákon o DPH“). Smluvní partner prohlašuje, že v době akceptace příslušné objednávky není „nespolehlivým plátcem“ ve smyslu ustanovení § 106a zákona o DPH a zavazuje se, že v případě, že se v době svého plnění, dle objednávky, nespolehlivým plátce stane, oznámí tuto skutečnost neprodleně písemně Objednateli/Kupujícímu. Smluvní partner dále prohlašuje, že jeho účet uvedený v záhlaví objednávky je účtem, který je správcem DPH zveřejněn způsobem umožňujícím dálkový přístup a že zůstane takovým účtem po celou dobu účinnosti smlouvy založené na základě objednávky.

V případě, že byla mezi stranami sjednána pozastávka platí následující:

Právo na uvolnění první poloviny z pozastávky z celkové ceny díla vzniká do 30 dnů od obdržení výzvy Zhotovitele. Výzva nemůže být učiněna dříve než po dokončení díla bez vad a nedodělků, po předání a převzetí díla Objednatelem a ne dříve, než úhradu této pozastávky obdrží Objednatel od vyššího objednatele. Výzva musí být vždy doložena protokolem o předání a převzetí díla, resp. protokolem o odstranění drobných vad a nedodělků, bylo-li s nimi dílo převzato nebo po jejich odstranění. *

Právo na úhradu druhé poloviny pozastávky z celkové ceny díla vzniká Zhotoviteli až uplynutím nejdelší sjednané záruční doby. Tato částka slouží k zajištění odpovědnosti Zhotovitele za vady díla po dobu záruky. Částka bude Objednatelem uhrazena do 30 dnů od obdržení písemné výzvy Zhotovitele, kterou je Zhotovitel oprávněn odeslat po uplynutí 30 dnů od uplynutí nejdelší záruční doby, ne však dříve, než úhradu této pozastávky obdrží Objednatel od vyššího objednatele a zároveň za splnění podmínky, že na díle se nevyskytnou žádné vady, na které by se vztahovala záruka za jakost, resp. oprávněně reklamované vady díla byly Zhotovitelem řádně odstraněny. V případě, že Zhotovitel odmítne odstranit oprávněně reklamované vady nebo je neodstraní v dohodnuté lhůtě nebo v přiměřené lhůtě, nebyla-li lhůta sjednána, je objednatel oprávněn použít pozastávku na odstranění reklamovaných vad. *

e) Čestné prohlášení a ručení platící pro smluvního partnera v postavení Zhotovitele:

Zhotovitel, ve smyslu ustanovení § 324a, odst.8 zákona č. 262/2006 Sb., Zákoníku práce, ve znění pozdějších předpisů, akceptací dotčené objednávky čestně prohlašuje a výslovně potvrzuje, že:

Zhotovitel je povinen předat Objednateli na jeho výzvu nejpozději do 14 dnů od akceptace objednávky následující dokumenty:

Výše uvedené dokumenty budou po jejich předání Objednateli považovány za přílohu a nedílnou součást objednávky. Porušení této povinnosti, jakož i nepravdivost potvrzovaných a prohlašovaných skutečností, se považuje za závažné porušení smluvního vztahu, založeného objednávkou, s právem Objednatele od objednávky, resp. smlouvy založené na základě objednávky, odstoupit.

f) Ujednání pro případ úpadku Zhotovitele:

Pro případ vydání rozhodnutí o úpadku Zhotovitele smluvní strany výslovně oceňují hodnotu závazků Zhotovitele řádně dokončit dílo a předat dílo a ze záruky poskytované Zhotovitelem na částku odpovídající 10 % ze sjednané ceny díla, bez DPH, jako paušalizovanou hodnotu za řádné splnění a předání díla, a na částku odpovídající 10 % ze sjednané ceny díla bez DPH, jako paušalizovanou hodnotu za splnění závazků ze sjednané záruky. Smluvní strany se dohodly, že pro případ, že by některý výše citovaný závazek či oba nebyly splněny, dojde k automatickému snížení ceny díla o výše oceněnou hodnotu nesplněného závazku.