Rekonstrukce stavební a technologické části tunelu Valík

04/2019–09/2019

Investor:
Ředitelství silnic a dálnic ČR
Projektant:
METROPROJEKT Praha a.s.
Dodavatel:
Subterra a.s. a ELTODO, a.s.

Tunel Valík na dálnici D5 poblíž Plzně, který dosahuje délky 380 metrů, dostal po třinácti letech od svého otevření modernější podobu. Vedle stavebních úprav a nátěrů v obou tubusech zahrnovala rekonstrukce především nové technologické vybavení, jež umožnilo přeřadit tunel do jiné bezpečnostní kategorie a poprvé v tuzemsku zvýšit povolenou rychlost na 100 km/h. Původní ventilátory byly odstraněny. Podíleli jsem se především na montáži osvětlení s LED zdroji včetně speciálního řídicího systému upravujícího intenzitu světla dle aktuálních podmínek a umožňujícího akomodaci zraku při vjezdu do tunelu. K dalším technologiím patří měření úsekové rychlosti, nouzové osvětlení a bezpečnostní kamery.

Tunel Valík na dálnici D5 poblíž Plzně, který dosahuje délky 380 metrů, dostal po třinácti letech od svého otevření modernější podobu. Vedle stavebních úprav a nátěrů v obou tubusech zahrnovala rekonstrukce především nové technologické vybavení, jež umožnilo přeřadit tunel do jiné bezpečnostní kategorie a poprvé v tuzemsku zvýšit povolenou rychlost na 100 km/h. Původní ventilátory byly odstraněny. Podíleli jsem se především na montáži osvětlení s LED zdroji včetně speciálního řídicího systému upravujícího intenzitu světla dle aktuálních podmínek a umožňujícího akomodaci zraku při vjezdu do tunelu. K dalším technologiím patří měření úsekové rychlosti, nouzové osvětlení a bezpečnostní kamery.