V úterý 18. června hostila pražská Betlémská kaple slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace roku 2018. Odborná porota 16. ročníku vybírala z 35 projektů. Jeden z pěti titulů získala modernizace železniční trati Rokycany–Plzeň, na které více než pět let pracovala divize 3. Součástí stavby je čtyřkilometrový tunel Ejpovice s pevnou jízdní dráhou, za její pokládku divize 3 obdržela rovněž cenu časopisu Stavebnictví. Subterra modernizaci západočeské trati realizovala se společností Metrostav, jež si letos připsala ještě dva další tituly.
V Praze se 3. až 5. června konala 14. mezinárodní konference zaměřená na podzemní stavby, již pořádá Česká tunelářská asociace ITA-AITES. Kromě přednášek a exkurzí zahrnovalo setkání také odbornou výstavu. Subterra, jako jeden ze dvou platinových partnerů, se v prostorách hotelu Clarion prezentovala nekonvenčním, recyklovatelným stánkem, který byl sestaven z prvků a materiálů používaných na staveništi.
Německý tunel Spitzenberg, jejž od roku 2017 staví divize 1 a sesterská společnost BeMo Tunnelling, si 11. května mohla prohlédnout veřejnost. Dva téměř 600metrové tubusy se nacházejí v Hesensku, na dálnici A44 spojující města Kassel a Eisenach. Kromě staveniště a strojů viděli zájemci rovněž film dokumentující postup projektu. Tunel Spitzenberg má být dokončen v roce 2021.
Divize 4 v dubnu dokončila práce na bytovém domě Corso v centru Berouna, pro nějž od loňského roku dodávala veškeré technologie s výjimkou elektroinstalací. Šestipodlažní objekt dle návrhu společnosti ov architekti, který stavěl Metrostav, nabízí osmnáct nadstandardně vybavených bytů s výhledem na řeku. Příjemné klima v nejvyšším, ustoupeném podlaží zabezpečují chladicí jednotky s možným dohřevem vzduchu.
Ve čtvrtek 25. dubna byly vyhlášeny výsledky soutěže Stavba Jihomoravského kraje 2018. V kategorii dopravních a inženýrských staveb zvítězilo Zvýšení traťové rychlosti v úseku Kuřim–Tišnov, na kterém Subterra a OHL ŽS pracovaly od ledna 2017 do října 2018. Kromě rychlejšího a bezpečnějšího provozu přinesly úpravy železniční stanice Kuřim také větší komfort pro cestující i místní. Projekt rovněž zahrnoval výstavbu dvou ostrovních nástupišť se zastřešením a protihlukových stěn.
V dejvickém kampusu naší největší technické univerzity se 9. a 10. dubna konal Veletrh iKariéra ČVUT v Praze 2019. Až šesti tisícům studentů se představily téměř dvě stovky společností. Subterra na svém stánku v prostorách fakulty stavební seznámila zájemce se svými čtyřmi divizemi a nejznámějšími stavbami a především s pracovními příležitostmi pro studenty i absolventy včetně pozic na projektech v zahraničí.
Práce na dálničních tunelech ve Stockholmu, jež byly zahájeny v roce 2017, pokročily a dosáhly dalších milníků. Dceřiná společnost SBT Sverige AB 20. března propojila obě části hlavního tunelu 202, díky čemuž se zjednodušil odvoz materiálu i další doprava na stavbě. Dále byl vytěžen miliontý kubický metr rubaniny, zbývá jich ještě šest set tisíc. Zakázka na výstavbě obchvatu švédské metropole má skončit v roce 2022.
Nedaleko pražského Anděla doplní zástavbu moderní administrativní budova SmíchOFF. Divize 4 se podílí na dodávce mechanických části technického vybavení. Téměř všechny strojovny, tepelná čerpadla i kotelna najdou své místo na střeše. Objekt o deseti nadzemních podlažích splní ekologickou certifikaci LEED Gold. K úspornému provozu přispějí i některé nestandardní prvky, například úpravna šedých vod, které budou následně využity pro splachování. Divize 4 má své práce dokončit letos v říjnu.
Divize 2 coby generální dodavatel od loňského října pracuje na obnově a úpravách Clam-Gallasova paláce v centru Prahy. Významná barokní památka, která se nachází na Mariánském náměstí, se otevře veřejnosti a dostane kulturní a společenské využití. Palác se stane dějištěm stálých či dočasných výstav, na nádvoří bude scéna pro divadlo či koncerty a restaurace. Kromě rekonstrukce historických prostor a prvků projekt zahrnuje i nezbytné technické vybavení a zázemí. Ukončení stavby je plánováno na leden 2021.