Více než půldruhého roku od oficiálního zahájení dospěla výstavba prvního úseku pražského metra D, již vede divize 5, k prorážce a všechna staveniště trasy Pankrác–Olbrachtova jsou nyní propojena. Slavnostní prorážka z mezistaničního tunelu do stanice Olbrachtova se uskutečnila v pátek 1. prosince, společnost Subterra zastupoval generální ředitel Ondřej Fuchs.
V pražském Rudolfinu byly v pátek 24. listopadu slavnostně vyhlášeny výsledky letošní soutěže Stavba roku. Titul Zahraniční stavba roku 2023 získal tunel Milochov na trati mezi Žilinou a Púchovem na Slovensku. Dvoukolejný tubus v délce 1 861 metrů včetně 260metrové únikové štoly realizovala divize 1. Osvětlení tunelu dodávala divize 4 a celou zakázku koordinovala divize 3. Podívejte se na video o oceněné stavbě zde.
V pátek 10. listopadu uzavřeli zástupci divize 2 se společností Hospimed smlouvu o přístavbě administrativní budovy v Praze na Žižkově. Čtyřpodlažní objekt v ulici Malešická bude provozně napojen na stávající sídlo společnosti a vedle kanceláří bude obsahovat rovněž prostory pro servis zdravotnické techniky.
Ve středu 1. listopadu byla v Praze na Petřinách slavnostně otevřena nová pobočka městské knihovny, jejíž stavbu vedla od loňského března divize 2. Třípatrová budova se zahradou, navržená ateliérem monom, nabízí nejen prostory pro čtenáře a knihovníky, ale také zázemí pro vzdělávací, kulturní a společenské akce. Za společnost Subterra přestřihl pásku ředitel divize 2 Petr Kajer.
Na začátku září rozhodl pražský dopravní podnik o výběru zhotovitele na další etapu výstavby metra D. Od té chvíle se v médiích objevují různé spekulace. Týdeník EURO hovořil o podané nabídce a okolnostech, které tendr provází, s obchodním ředitelem Jiřím Tesařem. Celý rozhovor si můžete přečíst zde.
V neděli 22. října byl slavnostně zahájen provoz pražské tramvajové trati Divoká Šárka – Dědina. Na výstavbě 2,3kilometrového úseku s pěti dvojicemi zastávek, která byla zahájena loni v červenci, spolupracovaly divize 3, 1 a 4. Po ceremoniálu se stříháním pásky, jehož se účastnil obchodní ředitel Jiří Tesař, si novou trasu mohla v soudobých i historických tramvajích poprvé projet i veřejnost.
V pátek 13. října byla slavnostně zahájena modernizace železniční stanice Havířov, kterou realizuje dodavatelská společnost pod vedením divize 3. Kromě kolejiště a nástupišť bude součástí projektu i čtyřkilometrový úsek trati. Ceremoniál se konal před cennou nádražní budovou z konce 60. let, která byla nedávno přestavěna na sportovní halu. Za společnost Subterra promluvil a na kolejnici poklepal obchodní ředitel Jiří Tesař.
V pondělí 9. října byla uzavřena smlouva o modernizaci železniční stanice v brněnské části Královo Pole. Dodavatelská společnost, kterou spolu s divizí 3 tvoří OHLA ŽS, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL, bude realizovat celkovou proměnu stanice zahrnující novou nádražní budovu a přestavbu kolejiště včetně nástupišť. Projekt má být dokončen v roce 2025.
Divize 4 se podílí na celkové rekonstrukci pražského obchodního domu Máj, který pochází ze 70. let minulého století a od roku 2007 je kulturní památkou. Zakázka zahrnuje vzduchotechniku, topení, chlazení, zdravotnětechnické instalace, plyn a stabilní hasicí zařízení. Ve 3. a 4. nadzemním podlaží jsou již téměř dokončeny trasy, vybavena je rovněž většina strojoven. Na podzim budou montovány technologie na fasádě a na střeše.