Ve čtvrtek 25. dubna se v pavilonu A3 brněnského výstaviště konala zahajovací konference Stavebního veletrhu Brno, jejímž zlatým partnerem byla Subterra. V panelu osobností, který nesl název Restart českého stavebnictví, zasedl i obchodní ředitel Jiří Tesař a ve své prezentaci připomněl letošní 60. výročí od založení společnosti Subterra.
V úterý 9. dubna se v multifunkčím sálu DOX+ v Praze konala programová konference společnosti Subterra. Po prezentacích generálního ředitele Ondřeje Fuchse a obchodního ředitele Jiřího Tesaře bylo představeno pět vybraných projektů. Program uzavřelo ocenění nejlepších zaměstnanců a vyhlášení Osobnosti roku 2023, kterou se stal specialista divize 2 Josef Mihalko.
Ve středu 27. března se v pražské hale O2 Universum konal 27. ročník odborného setkání pro správce, investory, projektanty a stavitele železnic. Vladimír Král představil optimalizaci trati Mstětice – Praha-Vysočany, která byla pod vedením divize 3 dokončena v závěru loňského roku. Subterra dlouhodobě patří k hlavním partnerům konference.
V úterý 12. března se v Sále architektů na Staroměstské radnici uskutečnilo Pražské dopravní fórum. Konference, k jejímž hlavním partnerům patřila Subterra, byla zaměřena na dopravní infrastrukturu, dopravní prostředky a technologie. S prezentací na téma 60 let společnosti Subterra a její významné projekty v Praze vystoupil obchodní ředitel Jiří Tesař.
Letos v září uplyne šedesát let od prvního odpalu při ražbě vodovodního přivaděče Želivka, který byl počátkem společnosti Subterra. Z podniku zaměřeného na podzemní stavby se Subterra vyvinula v multioborovou stavební společnost s pěti divizemi. Výročí připomíná logo s číslicí 60, hlavním motivem kampaně je mozaika z více než čtyř tisíc fotografií staveb, strojů a zaměstnanců.
Na stavbě prvního úseku pražského metra D Pankrác–Olbrachtova, již realizuje mezinárodní konsorcium pod vedení divize 5, se ve čtvrtek 11. ledna uskutečnil odpal II. kaloty obratového tunelu za stanicí Pankrác D. Světelný efekt způsobila postupná exploze všech náloží, od zálomu až po obrys výrubu. Jednotlivé rozbušky byly dle projektu časovány po jedné desetině sekundy.
Ve středu 10. ledna se ve Fantově budově pražského hlavního nádraží konalo vyhlášení soutěže Železniční stavba roku 2023. V kategorii modernizace železničních stanic a uzlů získala cenu přestavěná stanice Praha-Vysočany, která má nové uspořádání s nádražní halou pod kolejištěm, na úrovni okolních ulic. Stavba je součástí optimalizace trati Mstětice – Praha-Vysočany, již od roku 2020 vedla divize 3.
Optimalizace 15kilometrového úseku koridorové trati, kterou od roku 2020 vedla divize 3, byla slavnostně ukončena. Ceremoniál se konal ve čtvrtek 7. prosince na nádraží Praha-Vysočany, jehož nové uspořádání s podzemní halou je nejvýraznější částí projektu. Za společnost Subterra přestřihl pásku Miroslav Kadlec, ředitel divize 3.
Ve středu 6. prosince se v brněnském Králově Poli konalo slavnostní zahájení rekonstrukce tamní železniční stanice. Nádraží dostane novou budovu, bezbariérová nástupiště, rozšířený podchod a modernizované kolejiště. Na projektu, jenž má být dokončen v roce 2025, se spolu s divizí 3 podílejí OHLA ŽS, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL.