Na konci září proběhl u Máchova jezera letošní Subterra Open Weekend, jehož se zúčastnilo pět set zdravých i handicapovaných. Pořádající spolek Cesta za snem do programu vedle sportovních aktivit zařadil i přednáškové bloky z mnoha oblastí.
V polovině září bylo ve Frýdku-Místku předáno Centrum aktivních seniorů, které jako generální dodavatel postavila divize 2. Realizace moderní budovy s nadstandardními architektonickými prvky trvala 13 měsíců. Objekt bude provozovat spolek Senioři ČR, jehož zástupce symbolicky převzal klíče od primátora Michala Pobuckého. Za naši společnost se zúčastnil ředitel divize 2 Petr Kajer.
V pondělí 9. 9. se v pražském Národním technickém muzeu uskutečnil tradiční nominační večer v rámci soutěže Stavba roku 2019 a Zahraniční stavba roku 2019.
Stavba roku 2019 – do užší nominace, ze které bude porota vybírat vítěze, bylo vybráno 17 staveb z celkového počtu 53 přihlášených. Mezi nominovanými jsou všechny tři naše přihlášené stavby!!!
Zahraniční stavba roku 2019 – v této soutěži byly nominovány 3 ze 6 přihlášených projektů. I zde Subterra získala nominaci.
Všechny naše přihlášené stavby tak získaly nominaci a budou se ucházet o titul v této nejprestižnější soutěži v oboru. Nutno dodat, že již samotná nominace je mezi odbornou veřejností považována za velký úspěch…
Stavby přihlášené do soutěže, kde je Subterra generálním dodavatelem nebo členem sdružení dodavatelů: Výstavba kolektoru Hlávkův most v Praze, Výstavba obytného souboru Corso Pod Lipami v Řevnicích, Modernizace železniční trati Rokycany – Plzeň, Výstavba obchvatu města Várpalota v Maďarsku (soutěž Zahraniční stavba roku).
Všem těmto stavbám můžete také dát svůj hlas ve veřejném hlasování – viz www.stavbaroku.cz.
Tradičním poklepem na kolejnici byla 6. září ve Šternberku slavnostně zahájena jedna z nejvýznamnějších železničních staveb v Česku, elektrizace a zkapacitnění téměř 30kilometrové trati Uničov–Olomouc. Projekt naplánovaný do roku 2022 realizuje společnost Uniolo Rail, jejímž správcem je divize 3. Společnost Subterra na ceremoniálu zastupoval obchodní ředitel Jiří Tesař.
V Praze na Smíchově je téměř dokončena výstavba administrativního objektu, na níž se dodávkou mechanické části technických zařízení podílí divize 4. Energeticky úsporná budova splňuje parametry certifikace LEED Gold, což vyžaduje pokročilé vybavení. Jedním z prvků je úpravna šedých vod pro jejich využití k splachování. Vedle samotné budovy dodává divize 4 instalace také do nájemních prostor. Stavba má být zkolaudována ještě v září.
V letošní soutěži Stavba roku má Subterra tři zástupce. Mezi více než padesáti projekty nechybí pražský kolektor Hlávkův most, jejž divize 1 realizovala se společností Hochtief. Další významnou infrastrukturní stavbu představuje modernizace trati Rokycany–Plzeň, na které pracovala divize 3 a Metrostav. Divize 2 je coby generální dodavatel zastoupena obytným souborem Corso Řevnice. Vedle hlasování odborné poroty zahrnuje soutěž Cenu veřejnosti, o jejímž držiteli lze hlasovat na webu stavbaroku.cz do 20. října.
Subterra má letos poprvé svého kandidáta rovněž v soutěži Zahraniční stavba roku. Výstavba okruhu maďarského města Várpalota je jednou z šesti zakázek v této kategorii. I zde můžete dát svůj hlas ve veřejném hlasování.
Divize 1 bude se sesterskou společností BeMo Tunnelling spolupracovat na dalším silničním tunelu v Německu. Tunel Kramer s délkou přibližně 3,6 kilometru bude součástí obchvatu alpského střediska Garmisch-Partenkirchen. Projekt zahrnuje i doražbu průzkumné/únikové štoly včetně třinácti propojek, navazující části komunikací, provozní budovy a protihlukové stěny. Stavba má začít koncem letošního roku, ukončení je plánováno na rok 2023.
Divize 3 se jako správce společnosti Uniolo Rail bude podílet na významné železniční zakázce v Olomouckém kraji. Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov–Olomouc zahrnuje nejen rekonstrukci kolejí a výstavbu trakčního vedení, ale rovněž obnovu technického vybavení i modernizaci stanic a zastávek. Stavební práce budou zahájeny ještě letos, dokončení projektu je plánováno na rok 2022.
Několikadenní Slavnosti Pernštejnského panství v jihomoravské Nedvědici měly na programu také jízdu historického vlaku, již tradičně sponzoruje Subterra. Souprava s dieselovými lokomotivami Pilštyk a Bardotka vyjela v sobotu 6. července z Brna do Nedvědice a odpoledne pokračovala až do Nového města na Moravě. Vlak, který se znovu těšil obrovskému zájmu dětí, poté absolvoval i zpáteční trasu.