Tradičním poklepem na kolejnici byla 6. září ve Šternberku slavnostně zahájena jedna z nejvýznamnějších železničních staveb v Česku, elektrizace a zkapacitnění téměř 30kilometrové trati Uničov–Olomouc. Projekt naplánovaný do roku 2022 realizuje společnost Uniolo Rail, jejímž správcem je divize 3. Společnost Subterra na ceremoniálu zastupoval obchodní ředitel Jiří Tesař.
V Praze na Smíchově je téměř dokončena výstavba administrativního objektu, na níž se dodávkou mechanické části technických zařízení podílí divize 4. Energeticky úsporná budova splňuje parametry certifikace LEED Gold, což vyžaduje pokročilé vybavení. Jedním z prvků je úpravna šedých vod pro jejich využití k splachování. Vedle samotné budovy dodává divize 4 instalace také do nájemních prostor. Stavba má být zkolaudována ještě v září.
V letošní soutěži Stavba roku má Subterra tři zástupce. Mezi více než padesáti projekty nechybí pražský kolektor Hlávkův most, jejž divize 1 realizovala se společností Hochtief. Další významnou infrastrukturní stavbu představuje modernizace trati Rokycany–Plzeň, na které pracovala divize 3 a Metrostav. Divize 2 je coby generální dodavatel zastoupena obytným souborem Corso Řevnice. Vedle hlasování odborné poroty zahrnuje soutěž Cenu veřejnosti, o jejímž držiteli lze hlasovat na webu stavbaroku.cz do 20. října.
Subterra má letos poprvé svého kandidáta rovněž v soutěži Zahraniční stavba roku. Výstavba okruhu maďarského města Várpalota je jednou z šesti zakázek v této kategorii. I zde můžete dát svůj hlas ve veřejném hlasování.
Divize 1 bude se sesterskou společností BeMo Tunnelling spolupracovat na dalším silničním tunelu v Německu. Tunel Kramer s délkou přibližně 3,6 kilometru bude součástí obchvatu alpského střediska Garmisch-Partenkirchen. Projekt zahrnuje i doražbu průzkumné/únikové štoly včetně třinácti propojek, navazující části komunikací, provozní budovy a protihlukové stěny. Stavba má začít koncem letošního roku, ukončení je plánováno na rok 2023.
Divize 3 se jako správce společnosti Uniolo Rail bude podílet na významné železniční zakázce v Olomouckém kraji. Elektrizace a zkapacitnění trati Uničov–Olomouc zahrnuje nejen rekonstrukci kolejí a výstavbu trakčního vedení, ale rovněž obnovu technického vybavení i modernizaci stanic a zastávek. Stavební práce budou zahájeny ještě letos, dokončení projektu je plánováno na rok 2022.
Několikadenní Slavnosti Pernštejnského panství v jihomoravské Nedvědici měly na programu také jízdu historického vlaku, již tradičně sponzoruje Subterra. Souprava s dieselovými lokomotivami Pilštyk a Bardotka vyjela v sobotu 6. července z Brna do Nedvědice a odpoledne pokračovala až do Nového města na Moravě. Vlak, který se znovu těšil obrovskému zájmu dětí, poté absolvoval i zpáteční trasu.
V úterý 18. června hostila pražská Betlémská kaple slavnostní vyhlášení výsledků soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace roku 2018. Odborná porota 16. ročníku vybírala z 35 projektů. Jeden z pěti titulů získala modernizace železniční trati Rokycany–Plzeň, na které více než pět let pracovala divize 3. Součástí stavby je čtyřkilometrový tunel Ejpovice s pevnou jízdní dráhou, za její pokládku divize 3 obdržela rovněž cenu časopisu Stavebnictví. Subterra modernizaci západočeské trati realizovala se společností Metrostav, jež si letos připsala ještě dva další tituly.
V Praze se 3. až 5. června konala 14. mezinárodní konference zaměřená na podzemní stavby, již pořádá Česká tunelářská asociace ITA-AITES. Kromě přednášek a exkurzí zahrnovalo setkání také odbornou výstavu. Subterra, jako jeden ze dvou platinových partnerů, se v prostorách hotelu Clarion prezentovala nekonvenčním, recyklovatelným stánkem, který byl sestaven z prvků a materiálů používaných na staveništi.
Německý tunel Spitzenberg, jejž od roku 2017 staví divize 1 a sesterská společnost BeMo Tunnelling, si 11. května mohla prohlédnout veřejnost. Dva téměř 600metrové tubusy se nacházejí v Hesensku, na dálnici A44 spojující města Kassel a Eisenach. Kromě staveniště a strojů viděli zájemci rovněž film dokumentující postup projektu. Tunel Spitzenberg má být dokončen v roce 2021.