Ve středu 10. ledna se ve Fantově budově pražského hlavního nádraží konalo vyhlášení soutěže Železniční stavba roku 2023. V kategorii modernizace železničních stanic a uzlů získala cenu přestavěná stanice Praha-Vysočany, která má nové uspořádání s nádražní halou pod kolejištěm, na úrovni okolních ulic. Stavba je součástí optimalizace trati Mstětice – Praha-Vysočany, již od roku 2020 vedla divize 3.
Optimalizace 15kilometrového úseku koridorové trati, kterou od roku 2020 vedla divize 3, byla slavnostně ukončena. Ceremoniál se konal ve čtvrtek 7. prosince na nádraží Praha-Vysočany, jehož nové uspořádání s podzemní halou je nejvýraznější částí projektu. Za společnost Subterra přestřihl pásku Miroslav Kadlec, ředitel divize 3.
Ve středu 6. prosince se v brněnském Králově Poli konalo slavnostní zahájení rekonstrukce tamní železniční stanice. Nádraží dostane novou budovu, bezbariérová nástupiště, rozšířený podchod a modernizované kolejiště. Na projektu, jenž má být dokončen v roce 2025, se spolu s divizí 3 podílejí OHLA ŽS, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL.
Více než půldruhého roku od oficiálního zahájení dospěla výstavba prvního úseku pražského metra D, již vede divize 5, k prorážce a všechna staveniště trasy Pankrác–Olbrachtova jsou nyní propojena. Slavnostní prorážka z mezistaničního tunelu do stanice Olbrachtova se uskutečnila v pátek 1. prosince, společnost Subterra zastupoval generální ředitel Ondřej Fuchs.
V pražském Rudolfinu byly v pátek 24. listopadu slavnostně vyhlášeny výsledky letošní soutěže Stavba roku. Titul Zahraniční stavba roku 2023 získal tunel Milochov na trati mezi Žilinou a Púchovem na Slovensku. Dvoukolejný tubus v délce 1 861 metrů včetně 260metrové únikové štoly realizovala divize 1. Osvětlení tunelu dodávala divize 4 a celou zakázku koordinovala divize 3. Podívejte se na video o oceněné stavbě zde.
V pátek 10. listopadu uzavřeli zástupci divize 2 se společností Hospimed smlouvu o přístavbě administrativní budovy v Praze na Žižkově. Čtyřpodlažní objekt v ulici Malešická bude provozně napojen na stávající sídlo společnosti a vedle kanceláří bude obsahovat rovněž prostory pro servis zdravotnické techniky.
Ve středu 1. listopadu byla v Praze na Petřinách slavnostně otevřena nová pobočka městské knihovny, jejíž stavbu vedla od loňského března divize 2. Třípatrová budova se zahradou, navržená ateliérem monom, nabízí nejen prostory pro čtenáře a knihovníky, ale také zázemí pro vzdělávací, kulturní a společenské akce. Za společnost Subterra přestřihl pásku ředitel divize 2 Petr Kajer.
Na začátku září rozhodl pražský dopravní podnik o výběru zhotovitele na další etapu výstavby metra D. Od té chvíle se v médiích objevují různé spekulace. Týdeník EURO hovořil o podané nabídce a okolnostech, které tendr provází, s obchodním ředitelem Jiřím Tesařem. Celý rozhovor si můžete přečíst zde.
V neděli 22. října byl slavnostně zahájen provoz pražské tramvajové trati Divoká Šárka – Dědina. Na výstavbě 2,3kilometrového úseku s pěti dvojicemi zastávek, která byla zahájena loni v červenci, spolupracovaly divize 3, 1 a 4. Po ceremoniálu se stříháním pásky, jehož se účastnil obchodní ředitel Jiří Tesař, si novou trasu mohla v soudobých i historických tramvajích poprvé projet i veřejnost.