Divize 3 zahájila práce na modernizaci železničního uzlu v slovenské Žilině. Rozsáhlý projekt zahrnuje čtyři nádraží, trať v 16kilometrové délce a mnoho dalších objektů. Divize 3 se na realizaci podílí především rekonstrukcí železničního svršku a výstavbou protihlukových stěn. Staveniště bylo převzato v prosinci, modernizace má trvat přibližně čtyři roky.
V úterý 9. února bylo v Žabovřeské ulici v Brně odpáleno zkušební množství trhaviny, která bude použita pro ražbu tramvajového tunelu. Půlkilometrový tubus pod svahem Wilsonova lesa bude součástí dalšího úseku Velkého městského okruhu, přibližně kilometrová komunikace povede podél Svratky. Divize 1 zahájí ražbu v dubnu, celá stavba má být dokončena v roce 2024.
Divize 2 pokračuje v celkové přestavbě střední školy v Praze-Hrdlořezích, jejímž výsledkem bude inteligentní, energeticky soběstačná budova. Inovativní projekt využívá obnovitelné zdroje, pokročilé technologie a šetrné materiály, například speciální dřevěné panely na fasádě. Rekonstrukce by měla být hotova za necelý rok.
Součástí německého dálničního tunelu Kramer v Garmisch-Partenkirchenu je unikátní větrací šachta o průměru 4,5 metru. Divize 1 a BeMo Tunnelling v lednu dokončily hloubení, 84 metrů pod úroveň terénu. Práce jsou přerušeny kvůli ochraně ptactva, v červenci budou pokračovat betonáží sekundárního ostění.
Divize 1 se bude podílet na ražbách pro revitalizaci vodovodní shybky pod Labem v Obříství. Ve středu 3. února se na stavbě konal křest mikrotunelovacího stroje, zástupci dodavatelů a hosté se sešli u startovací jámy na pravém břehu řeky. Vzhledem k bájné historii blízkého Mělníku dostal stroj jméno podle české patronky Ludmily.
Správa železnic uspořádala první ročník soutěže Železniční stavba roku oceňující nejlepší projekty v jedenácti kategoriích. Mezi liniovými stavbami zvítězila optimalizace trati Český Těšín – Dětmarovice, na které se v letech 2017 až 2020 podílela i divize 3. Poblíž ocelového přemostění řeky Olše převzal ocenění v pátek 22. ledna obchodní ředitel společnosti Subterra Jiří Tesař.
Výstavba tunelu Herrschaftsbuck na trase dálnice A98 na jihu Německa dospěla do závěrečné fáze. Již v polovině minulého roku dokončily divize 1 a BeMo Tunelling betonáže, pokládku vozovky a nátěry ostění, v současnosti je montováno technologické vybavení. Do provozu by 480metrový dvoutubusový tunel měl být uveden do konce letošního roku.
Minulý týden byla podepsána smlouva o elektrizaci a zkapacitnění 14kilometrové železniční trati na severu Moravy. Na stavbě se bude podílet divize 3, která na stejné trase od roku 2019 pracuje na úseku Uničov–Olomouc. Projekt přinese zvýšení traťové rychlosti na 100 km/h a zahrnuje úpravy kolejí, technologií i stanic a zastávek. Práce mají začít v únoru a skončit v červnu 2023.