05/2006–08/2012
Významný projekt, který odlehčil automobilovou dopravu v brněnských částech Královo Pole a Žabovřesky, je součástí Velkého městského okruhu. Stavba sestává ze dvou paralelních dvoupruhových tubusů dlouhých přibližně 1,25 kilometru a dvou mimoúrovňových křižovatek. Tubusy vedoucí podél ulice Dobrovského v složitém horninovém prostředí jsou ražené, s výjimkou stometrových koncových úseků. Křižovatka Hradecká před západním portálem má tři výškové úrovně, nad Velkým městským okruhem vedoucím do tunelu se nachází okružní křižovatka pro místní dopravu a nejvýše pak tranzitní trasa ze západu a jihu na sever. Velice komplikovaná je rovněž křižovatka Svitavská radiála na východní straně tunelu.
Stavba získala Cenu České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě v soutěži Stavba roku 2013 a titul v soutěži Česká dopravní stavba/Technologie/Inovace roku 2012.
Významný projekt, který odlehčil automobilovou dopravu v brněnských částech Královo Pole a Žabovřesky, je součástí Velkého městského okruhu. Stavba sestává ze dvou paralelních dvoupruhových tubusů dlouhých přibližně 1,25 kilometru a dvou mimoúrovňových křižovatek. Tubusy vedoucí podél ulice Dobrovského v složitém horninovém prostředí jsou ražené, s výjimkou stometrových koncových úseků. Křižovatka Hradecká před západním portálem má tři výškové úrovně, nad Velkým městským okruhem vedoucím do tunelu se nachází okružní křižovatka pro místní dopravu a nejvýše pak tranzitní trasa ze západu a jihu na sever. Velice komplikovaná je rovněž křižovatka Svitavská radiála na východní straně tunelu.
Stavba získala Cenu České komory autorizovaných inženýrů a techniků činných ve výstavbě v soutěži Stavba roku 2013 a titul v soutěži Česká dopravní stavba/Technologie/Inovace roku 2012.