Modernizace a elektrizace trati Hrušovany u Brna – Židlochovice

11/2018–10/2020

Investor:
Správa železnic, s.o.
Projektant:
SUDOP Brno, spol. s r.o.
Dodavatel:
Subterra a.s. a OHL ŽS, a.s.

Na tříkilometrovou regionální železniční trať, která tvoří odbočnou větev frekventované trasy Brno–Břeclav, se po čtyřiceti letech vrací osobní doprava. Projekt, na němž se podílíme, zahrnuje kromě kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku také obnovu veškeré drážní infrastruktury, tedy výstavbu trakčního vedení i sdělovacího a zabezpečovacího zařízení nebo úpravu přejezdů, přechodů a dalších objektů. Součástí stavby jsou rovněž modernizace výpravních budov a vybavení obou koncových stanic a jejich dle soudobých standardů včetně mimoúrovňových nástupišť, osvětlení a rozhlasu. V Židlochovicích byl v sousedství vlakového nádraží vybudován terminál pro navazující regionální autobusovou dopravu.

Na tříkilometrovou regionální železniční trať, která tvoří odbočnou větev frekventované trasy Brno–Břeclav, se po čtyřiceti letech vrací osobní doprava. Projekt, na němž se podílíme, zahrnuje kromě kompletní rekonstrukce železničního spodku a svršku také obnovu veškeré drážní infrastruktury, tedy výstavbu trakčního vedení i sdělovacího a zabezpečovacího zařízení nebo úpravu přejezdů, přechodů a dalších objektů. Součástí stavby jsou rovněž modernizace výpravních budov a vybavení obou koncových stanic a jejich dle soudobých standardů včetně mimoúrovňových nástupišť, osvětlení a rozhlasu. V Židlochovicích byl v sousedství vlakového nádraží vybudován terminál pro navazující regionální autobusovou dopravu.