Optimalizace trati Mstětice – Praha-Vysočany

05/2020–05/2025

Investor:
Správa železnic, s.o.
Projektant:
SUDOP PRAHA a.s.
Dodavatel:
Subterra a.s., OHLA ŽS, a.s., Eurovia CS, a.s. a Elektrizace železnic Praha a.s.

Rekonstrukce 15kilometrovém úseku železniční trasy mezi Lysou nad Labem a Prahou zahrnuje především úpravy železničního spodku a svršku, trakčního vedení a také instalaci nového zabezpečovacího zařízení. Kromě modernizace stanic a zastávek je součástí projektu nová zastávka Rajská zahrada v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Nejvýraznější prvek stavby představuje nová podoba stanice Praha-Vysočany. Moderní nádraží se dvěma ostrovními a jedním vnějším nástupištěm doplňuje nová odbavovací hala zapuštěná do terénu a navazující na okolní ulice. Kromě samotných kolejí jsme pracovali na výstavbě provozního objektu v Praze-Vysočanech a na technologickém vybavení trati.

Stavba získala tituly v soutěži Železniční stavba roku 2023 v kategorii Modernizace železničních stanic a uzlů.

Rekonstrukce 15kilometrovém úseku železniční trasy mezi Lysou nad Labem a Prahou zahrnuje především úpravy železničního spodku a svršku, trakčního vedení a také instalaci nového zabezpečovacího zařízení. Kromě modernizace stanic a zastávek je součástí projektu nová zastávka Rajská zahrada v blízkosti stejnojmenné stanice metra. Nejvýraznější prvek stavby představuje nová podoba stanice Praha-Vysočany. Moderní nádraží se dvěma ostrovními a jedním vnějším nástupištěm doplňuje nová odbavovací hala zapuštěná do terénu a navazující na okolní ulice. Kromě samotných kolejí jsme pracovali na výstavbě provozního objektu v Praze-Vysočanech a na technologickém vybavení trati.

Stavba získala tituly v soutěži Železniční stavba roku 2023 v kategorii Modernizace železničních stanic a uzlů.