Rekonstrukce železniční stanice Žilina na Slovensku

12/2020–12/2024

Investor:
Železnice Slovenskej republiky
Projektant:
REMING CONSULT a.s.
Dodavatel:
Subterra a.s., Strabag, s.r.o., Eurovia CS, a.s. a AŽD Praha s.r.o.

Rozsáhlá přestavba žilinského nádraží a navazující infrastruktury je prvním projektem svého druhu na Slovensku. Proměna důležitého železničního uzlu přinese jak komfortnější cestování vlakem a efektivnější přepravu nákladů, tak zlepšení celkové dopravní situace v centru města díky nadjezdům a podchodům. Absorpční stěny a prvky v kolejišti přispějí ke snížení hlučnosti. Modernizace zahrnuje šestnáct kilometrů trati a celkem čtyři stanice – osobní a seřazovací nádraží Žilina, Žilina-Teplička a Varín. Nová je zastávka Žilina-předměstí. Realizujeme zejména rekonstrukci železničního svršku, na kterém bylo sneseno 52 km kolejových polí. Dále budujeme protihlukové stěny a další objekty.

Rozsáhlá přestavba žilinského nádraží a navazující infrastruktury je prvním projektem svého druhu na Slovensku. Proměna důležitého železničního uzlu přinese jak komfortnější cestování vlakem a efektivnější přepravu nákladů, tak zlepšení celkové dopravní situace v centru města díky nadjezdům a podchodům. Absorpční stěny a prvky v kolejišti přispějí ke snížení hlučnosti. Modernizace zahrnuje šestnáct kilometrů trati a celkem čtyři stanice – osobní a seřazovací nádraží Žilina, Žilina-Teplička a Varín. Nová je zastávka Žilina-předměstí. Realizujeme zejména rekonstrukci železničního svršku, na kterém bylo sneseno 52 km kolejových polí. Dále budujeme protihlukové stěny a další objekty.