Podzemní stavby

Videogalerie

Nové spojení Praha hl.n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice

Průběh stavby a den otevřených dveří

 

Fotogalerie

slavnostní zahájení provozu
2008

dokončená stavba
2008

návštěva ruské delegace
2008

výstavba březen
2008

den otevřených dvěří
2007

stavba Nového spojení
2007

 

Nové spojení Praha hl.n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice

Investor:Správa železniční dopravní cesty, státní organizace
Projektant:SUDOP PRAHA a.s.
Dodavatel:Sdružení stavebních firem Skanska ŽS a.s., Subterra a.s., Stavby silnic a železnic, a.s., Metrostav
Doba realizace:1. července 2004 - 1. prosince 2010
Nové spojení Praha hl.n., Masarykovo n. – Libeň, Vysočany, Holešovice

Tato stavba má délku 4,6 km a po dokončení došlo ke zvýšením rychlosti na 80 km/hod a zvýšení kapacity tratí vedoucích na hlavní nádraží. Stěžejními objekty tohoto projektu jsou dva dvoukolejné tunely, jeden o délce 1.329 m a druhý 1.372 m, vedoucí podélně horou Vítkov.

Společnosti Subterra a.s. se podílela na výstavbě těchto tunelových objektů. Tunely jsou z velké části ražené a razí se novou rakouskou tunelovací metodou, pouze na úsecích v části poblíž portálů jsou tunely hloubené. Výrubní profil se pohybuje v rozmezí 97m2 až 110 m2. Nedílnou součástí výstavby tunelů byl také geomonitoring. Geologické podmínky byly velmi složité.